Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Ανησυχεί η κυβέρνηση για το σκάνδαλο Ferrostaal - Επιστολή Ε.Βενιζέλου στο Άρειο Πάγο



Σε σοβαρό ολίσθημα υπέπεσε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος σε μία προσπάθεια να «μαζέψει τα ασυμμάζευτα» των δύο μεγάλων σκανδάλων προμήθειας των τεσσάρων υποβρυχίων Type 214 το έτος 2000 και του εκσυγχρονισμού των τριών υποβρυχίων 209/1200 το 2002. Με επιστολή του προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Τέντε, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος επιχειρεί κάπως … άτσαλα να αποσυνδέσει τις πρόσφατες συμφωνίες πώλησης των ΕΝΑΕ και παραλαβής των υποβρυχίων Type 214 από το τεράστιο σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει στην Γερμανία με την Ferrostaal, γράφοντας: «…καθώς η σύμβαση του 2000 για τα υποβρύχια τύπου 214 εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς τη συμμετοχή πλέον της εταιρείας Ferrostaal που, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ήταν το κέντρο των παράνομων συναλλαγών».

Κάποιος κακόπιστος θα μπορούσε να πει ότι «επιχειρεί να προκαταλάβει τις ενέργειες της Δικαιοσύνης», αλλά ένας έγκριτος συνταγματολόγος δεν θα μπορούσε ποτέ να προβεί σε μία τέτοια πράξη. Και όμως η Ferrostaal, όχι απλώς «συμμετέχει στις εξελίξεις», αλλά είναι και ένα από τα αντισυμβαλλόμενα μέρη στην πρόσφατη συμφωνία παραλαβής των Type 214!

Η εταιρεία που σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν έρθει στην δημοσιότητα πλήρωσε μίζες ίσες με το 5% της αξίας της συνολικής σύμβασης του 2000 για τα υποβρύχια Type 214 σε Έλληνες αξιωματούχους.

Με απλά λόγια και στη νυν συμφωνία για την παραλαβή των υποβρυχίων και την τροποποίηση της σύμβασης του 2002 για την αγορά των δύο νέων 214 στην θέση του εκσυγχρονισμού των δύο 209/1200 σύμβαση, αναγκαστικά αντισυμβαλλόμενος με τη νέα κυβέρνηση είναι πάλι η Ferrostaal!

Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά αφού την σύμβαση του 2000 την υπέγραψαν με το ελληνικό δημόσιο και τα ΕΝΑΕ που τότε ήταν κρατικά, οι εταιρείες HDW και Ferrostaal. Η HDW απορροφήθηκε από την ThyssenKrupp Marine Systems, αλλά η Ferrostaal εξακολουθεί α είναι ένα από τα αντισυμβαλλόμενα μέρη, όπως άλλωστε αυτό συνέβη και στην σύμβαση του 2002. Είναι εμφανής η προσπάθεια του Ε.Βενιζέλου να αποσυνδέσει την συμφωνία παραλαβής των Type 214 από το σκάνδαλο της Ferrostaal, αλλά πολύ δύσκολα θα τα καταφέρει.

Ούτε και από την δεύτερη σύμβαση του 2002 για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων 209/1200 η οποία «γέννησε» δύο νέα υποβρύχια 214 μπορεί να ξεφύγει. Πρόκειται για δύο «αποικιακές» συμβάσεις, απίστευτα ετεροβαρείς σε ότι αφορά την ζημία των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου, όπως άλλωστε το παραδέχθηκε εμμέσως πλην σαφώς και ο ίδιος στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που έδωσε για το θέμα των υποβρυχίων.

Το κακό για τον ίδιο και για την κυβέρνηση (άλλωστε η απόφαση συναίνεσης της πώλησης των ΕΝΑΕ στην Abu Dhabi Mar από την TKMS προήλθε από το πρωθυπουργικό γραφείο, ενώ η απόφαση και οι όροι παραλαβής των υποβρυχίων ήταν απόφαση του ΚΥΣΕΑ) είναι ότι το σκάνδαλο είναι πολύ μεγάλο και τα στοιχεία πάρα πολλά και το κυριότερο, όλα συνδέονται με την Ferrostaal. Και οι τότε συμβάσεις και οι νυν αποφάσεις.

Η Ferrostaal μια εμπορική εταιρεία που φαίνεται ότι ειδικευόταν να διεκπεραιώνει τις «δύσκολες» αποφάσεις για λογαριασμό των γερμανικών ναυπηγικών κολοσσών (είχε εμπλακεί και στην πώληση των 4 φρεγατών MEKO-200HN το 1987 από την Blohm Und Voss που και αυτή ανήκε στην ΤKMS και σήμερα ανήκει κατά 50% στην Abu Dhabi Mar σε ότι αφορά το αμυντικό κομμάτι των ναυπηγήσεων και κατά 90% στις πολιτικές ναυπηγήσεις).

Εμπλεκόταν στις πάσης φύσεως χρηματοδοτήσεις και στα … αντισταθμιστικά οφέλη. Αυτή υλοποίησε τα αντισταθμιστικά οφέλη στην Ελλάδα, μέσω της εταιρείας ΜΙΕ, συμφερόντων Μιχάλη Ματαντού, τότε και του Αντώνη Χάγια τώρα. Ο Αντώνης Χάγιας, ήταν αυτός που μαζί με τον Σωτήρη Εμμανουήλ είχαν … αγοράσει τα ΕΝΑΕ από την TKMS το περασμένο φθινόπωρο αντί ενός ευρώ (!), μέχρι που εμφανίστηκε η Abu Dhabi Mar. Πολλοί είναι βέβαιοι ότι και πίσω από την Abu Dhabi Mar κρύβεται ο δαιμόνιος Σωτήρης Εμμανουήλ

Με τίποτε λοιπόν δεν μπορεί να υπάρξει η αποσύνδεση που επιχειρεί ο Ε.Βενιζέλος της Ferrostaal από τις νυν εξελίξεις.

Ας δούμε όμως ολόκληρη την επιστολή Βενιζέλου:

«Προς: Τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ι.  Τέντε

πληροφορούμαι μέσω του Τύπου ότι ο κ. Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρτικής εξέτασης με αφορμή στοιχεία που είδαν πριν λίγες ημέρες το φως της δημοσιότητας σε ξένα και ελληνικά μέσα ενημέρωσης για ύποπτες συναλλαγές σχετιζόμενες με την ανάθεση το 2000 της κατασκευής υποβρυχίων τύπου 214 για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε (Σκαραμαγκάς) και τις τότε συνεργαζόμενες γερμανικές εταιρείες ΗDW και Ferrostaal. Σημειώνω κατ’ αρχάς ότι, όπως έχουν νόμιμη υποχρέωση, οι  υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είναι έτοιμες να βοηθήσουν το έργο της εισαγγελικής αρχής με την παροχή όλων των διαθέσιμων στοιχείων.
 
Υπάρχει όμως και η επείγουσα ανάγκη να πληροφορηθεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας εγκαίρως και μέσω της Ελληνικής Δικαιοσύνης τι πράγματι συνέβη ώστε να προβεί στις ενέργειες που είναι αναγκαίες για την προάσπιση των συμφερόντων του δημοσίου, καθώς η σύμβαση του 2000 για τα υποβρύχια τύπου 214 εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς τη συμμετοχή πλέον της εταιρείας Ferrostaal που, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ήταν το κέντρο των παράνομων συναλλαγών.

Όπως θα έχετε ίσως πληροφορηθεί, στις 21.09.2009, μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, η γερμανική πλευρά (ο όμιλος ThyssenKrupp Marine Systems που ελέγχει τόσο τα ΕΝΑΕ όσο και την HDW) κατήγγειλε τις συμβάσεις κατασκευής υποβρυχίων τύπου 214 και εκσυγχρονισμού υποβρυχίων τύπου 209 και έθεσε επιτακτικά ζήτημα διακοπής της λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και απόλυσης των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να διακυβεύονται μείζονα συμφέροντα του Δημοσίου που έχει καταβάλει, ως τώρα, 2 και πλέον δις ευρώ, χωρίς να έχει παραλάβει ούτε ένα καινούργιο ή εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο.

Η γερμανική πλευρά προσέφυγε επίσης στη διεθνή διαιτησία κατά τους κανόνες του ΙCC.
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα προβλήματα, να διασωθούν η ελληνική ναυπηγική υποδομή, οι θέσεις εργασίας, τα χρήματα που κατέβαλε από το υστέρημα του ελληνικού λαού το Δημόσιο και να παραληφθούν τα υποβρύχια του  Πολεμικού Ναυτικού, μετά από σκληρή διαπραγμάτευση, καταλήξαμε (με τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας κοινοβουλευτικής υποεπιτροπής και σε εκτέλεση σχετικών αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ και της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων) στις 18.03.2010 στην υπογραφή μίας συμφωνίας- πλαίσιο (framework agreement), με τις εταιρείες ThyssenKrupp Marine Systems, Abu Dhabi Mar, ΗDW και τα ΕΝΑΕ και τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο της διαπραγμάτευσης για την κατάρτιση της κύριας σύμβασης που θα υποβληθεί στη Βουλή προς κύρωση.

Προκειμένου συνεπώς να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Δημοσίου, να εξασφαλιστεί ταυτοχρόνως η εφαρμογή των αναγκαίων εγγυήσεων διαφάνειας και να αποφευχθούν προβλήματα του παρελθόντος είναι αναγκαίο να έχουμε υπ’ όψιν μας τα στοιχεία που προκύπτουν από την  διερεύνηση των πληροφοριών που αναφέρονται στις αρχικές σχετικές συμβάσεις.

Περιττεύει να σημειώσω ότι το Δημόσιο, εφόσον ασκηθούν ποινικές διώξεις, θα δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής, ήδη όμως κατά το στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης ήθελα να σας παρακαλέσω να μεριμνήσετε ώστε να ζητηθεί το ταχύτερο η  συνδρομή των γερμανικών δικαστικών αρχών και να διασφαλίσετε, στο πλαίσιο που επιτρέπει ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας, τη συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με την εισαγγελική αρχή».

Πηγή: defencenet

Με θάρρος


Related Posts with Thumbnails