Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Αναχώρηση στις 7 το πρωί-Πλατειά Αριστοτέλους

Διαδρομή Εύκολη Ώρες Πορείας περίπου 5

Αρχηγός Θανάσης Ρούσος

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ:ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ-ΑΞΙΟΥΠΟΛΗ –ΦΑΝΟΣ-ΣΚΡΑ-ΠΡΟΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟ-ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΠΡΟΣ ΚΟΡΥΦΗ ΣΚΡΑ 95χλμ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ:Μετά την αποβίβαση από το λεωφορείο ακολουθούμε τον δασικό δρόμο που οδηγεί προς την κορυφή του Σκρα σε περίπου 2-3χλμ και τα σύνορα.

Προσπερνάμε την διασταύρωση προς την κορυφή που είναι προς αριστερά και συνεχίζουμε. Σε περίπου 1 χλμ συναντάμε μια μπλε μεγάλη πινακίδα που αναφέρει «ΤΑΦΟΣ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ 200μ Αριστερά» Πριν την πινακίδα βλέπουμε το χωράφι αριστερά και το διασχίζουμε . Στο τέλος του χωραφιού στην κορυφή του μικρού λόφου βλέπουμε τον τάφο του Ταγματάρχη Παπαγιαννη. Αφιερώνουμε ενός λεπτού σιγή προς τιμήν του. Πολύ κοντά στον Τάφο υπάρχουν οχυρωματικά έργα των βουλγάρων την εποχής του πόλεμου.

Επιστρέφουμε από τον ίδιο δρόμο και μετά συναντάμε την διασταύρωση προς την κορυφή. Ανεβαίνουμε την κορυφή και αποθέτουμε φόρο τιμής στον μνημείο της κορυφής. Επιστρέφουμε από τον ίδιο δρόμο μετά από 1-2 χιλιόμετρα συναντάμε μια διασταύρωση αριστερά και στρίβουμε αριστερά «Διασταυρωση-1» Ακολουθούμε τον δασικό δρόμο μετά από 1-2 χιλιόμετρα συναντάμε μια διασταύρωση στρίβουμε δεξιά «Διασταυρωση-2» Ακολουθούμε τον δασικό δρόμο και συναντάμε την άσφαλτο στρίβουμε αριστερά «Διασταυρωση-3» και μπαίνουμε ξανά σε χωματόδρομο Αφήνουμε πάλι τον χωματόδρομο και μπαίνουμε στην άσφαλτο «Διασταυρωση-4»

Ξαναφήνουμε την άσφαλτο και μπαίνουμε στον χωματόδρομο κατηφορίζουμε και βλέπουμε το χωριό Σκρα. Αφήνουμε το εγκαταλελειμμένο φυλάκιο του στρατού δεξιά και φτάνουμε στην πλατεία. Επισκεπτόμαστε το μουσείο της μάχης του Σκρα και του Α’ Παγκόσμιου πόλεμου στην πλατεία.
Αναχώρηση στις 16,30 από την πλατεία του χωριού με προορισμό τους καταρράκτες του Σκρα. Επισκεφτομαστε τους καταρράκτες και την γαλάζια λίμνη και μετά επιστρέφουμε προς Θεσσαλονίκη.

ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ: Ακολουθούμε πάντα τις συμβουλές και υποδείξεις του αρχηγού. Οτιδήποτε χρειαστεί κανείς επικοινωνεί με τον αρχηγό Κανένας δεν απομακρύνεται χωρίς την απαραίτητη συναίνεση του αρχηγού.

Έχουμε μαζί μας Αθλητική περιβολή, Νερό, τροφή αλλαξιές, καπέλο, αντηλιακό, αδιάβροχο. Το λεωφορείο μετά την αποβίβαση μας θα σταθμεύσει στην πλατεία του χωριού Σκρα. Η διαδρομή γίνεται από δασικό δρόμο και είναι σημαδεμένη με πορτοκαλί χρώμα. Μπορεί να συναντήσουμε βλήματα της εποχής του πόλεμου να μην τα πειράξουμε.